Less is more

Administrator (admin) op 07-12-2014

één van de vuistregels bij het ontwerpen van een moderne webshop.

één van de vuistregels bij het ontwerpen van een moderne webshop.

Irritant! Webshops die je als bezoeker met informatie overspoelen. Weinig witruimte, veel te veel plaatjes,  onduidelijke knoppen en teksten waarmee de belangrijkste boodschap niet meer duidelijk is. Bezoekers verliezen hun geduld en daardoor te snel afhaken en de shop verlaten. Daarom “less is more”!

Alles laten zien zonder te scrollen? 

Elke pixel vullen is heel verleidelijk voor een webshop zodat de bezoeker alles in één oogopslag zonder te scrollen ziet. Hoezo niet willen scrollen? Genoeg onderzoeken tonen aan dat bezoekers juist graag willen srcollen. Juist door het gebruik van tablet en mobiel kunnen we niet meer zonder scrollen.

Waar moet je dan op letten?

Zorg dat er content aan de onderkant van het scherm afloopt, zo ziet men dat er meer is. En zorg ervoor dat de bezoeker het ziet dat de site aan het laden is d.m.v. een geanimeerde loader en geen statisch plaatje.

Witruimte

Zet de informatie ruimtelijk op en bepaal welke functionaliteiten je per pagina wilt gebruiken, focus je op het doel van de pagina.

Onderdelen

Diverse onderdelen zijn belangrijk omdat mensen dit nu eenmaal zijn gewend. Bijvoorbeeld het broodkruimelpad (breadcrumbs) is een erg belangrijk onderdeel voor de bezoeker. 

Conclusie

Belangrijk voor een moderne en overzichtelijke webwinkel;

  1. gebruiksvriendelijk op een diverse devices (desktop, tablet en mobiel)
  2. kom tot de kern komen zonder de merkidentiteit en conventies uit het oog te verliezen
  3. voeg alleen iets toe als het écht belangrijk is voor de doelstelling van de pagina
  4. zorg dat de belangrijkste content bovenaan staat en dat het duidelijk is dat men verder kan scrollen

 



Recentere berichten:

Google en Mobielvriendelijk


Oudere berichten:

Nieuwe domeinnamen
Sinds het uitkomen van de nieuwe extensies (februari 2014) worden er per maand meer dan 4.000 nieuwe domeinen met één van de nieuw extensies geregistreerd in Nederland


Terug




Recent


m-commerce

De consument stapt massaal over op mobiele platformen om online te kopen. Niet meer de desktop of laptop, maar de mobiele... Lees verder

Nieuwe domeinnamen

Sinds het uitkomen van de nieuwe extensies (februari 2014) worden er per maand meer dan 4.000 nieuwe domeinen met één... Lees verder

Contact

  • Make it Visual
    Trumanlaan 5
    4463 WR Goes
  • info@make-it-visual.nl
  • 06 416 888 97
     
  • KvK  20148518      BTW  NL1435.52.934.B01